Németországban már számolják vissza a napokat – nagy változást szimatolnak Magyarországon
Európa kapujává vált, és az is egyértelmű, hogy ezt kinek köszönheti.
Európa kapujává vált, és az is egyértelmű, hogy ezt kinek köszönheti.
Már nem is hangzik olyan rosszul a pekingi szövetség.
Peking felszólította a hazai autóipar képviselőit, hogy fektessenek be többet azokban az uniós országokban, amelyek a vámok ellen szavaztak.
A nemzetgazdasági miniszter a legnagyobb gyártók képviselőivel egyeztetett.
A nagy hazai autógyártók helyett egy kínai cég logója virít a reklámtáblákon.
Egy kínai madártól rettegnek az Európai Unióban és az Egyesült Államokban is. A BYD Seagull már 20 ezer euró/dollár alatt kapható lesz, ezzel pedig a vállalat valóra válthatja álmát, a villámgyors piactarolást.
A Szeged mellett épülő BYD-gyár lesz a kínai gigász legfontosabb helyőrsége abban a küzdelemben, amelynek a végkimenetele eldönti, ki lesz Európában a legnagyobb gyártó.
A külügyminiszter szerint a jövő az elektromos autózásé.
Az olaszok attól tartanak, hogy egy újabb kínai gigavállalat választja Magyarországot a nyugat-európai opciók helyett.
Washington attól tart, hogy a kínai elektromos autógyártók Mexikót használhatják kerülőútvonalként az amerikai piac eléréséhez, kijátszva a magas importvámokat. Az autógyártók korábban jelentős állami támogatásokban részesültek mexikói beruházásaikhoz, de az Egyesült Államok nyomására Mexikó kénytelen volt megtagadni a kedvezményeket a kínai cégektől.
A Reutershez eljutott vállalati levelezések szerint a Tesla leállította az eddigi legolcsóbb autójának tervezését, és inkább a Robotaxi fejlesztésére koncentrál.
A kínai autógyártók az idén bevihetik az utolsó, végzetes ütést a belső égésű járművek piacának: a zöldenergia-tároló rendszerek – egyben az autók – árát olyan drasztikusan csökkentik, hogy azzal már senki nem tud versenyezni. A folyamat innentől magát táplálja, ha elindul, nincs esély menekülni előle.
Néhány év alatt minden összejött. Az ukrajnai háború az orosz piacot nyitotta meg, a feltörekvő gazdaságok elkezdtek autót venni, a technológiai fejlesztések pedig gyorsabbak Kínában, mint bárhol máshol a világon. Birodalom született.
A Magyarországon építkező BYD az idén valószínűleg megelőzi a Teslát. Két óriás uralja a piacot, a többieknek igyekezniük kell.
Csapdába kerültek a nyugati autógyártók: miközben megkezdték a felzárkózást Kínához, a kereslet növekedése visszaesést mutat. A kialakult helyzetet sokan sokféleképpen magyarázzák, a célok azonban változatlanok maradtak.
A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának elnöke nemrég még Orbán Viktorral tárgyalt a BYD szegedi óriásberuházásáról.
Rekordok dőlnek meg a magyar-kínai gazdasági és kereskedelmi együttműködésben.